logo proiect

antet

Această pagină web este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020

facebook

În proiectul Dialog Social Eficient pentru Politici Publice Alternative în Educatia Timpurie, activitatea de documentare pentru elaborarea politicii publice alternative a început cu realizarea unui studiu la nivel national, pentru a înțelege nevoile, oportunitățile, si chiar situația actuală a educației timpurii. După aproximativ 200 de discuții cu experți din educație, realizate prin interviuri și chestionare, am înțeles că educația timpurie este o prioritate pentru politicile publice alternative, însă în prezent se confruntă cu alocare financiară insuficientă, un curriculum nou, adaptat vârstei 0-3 ani, însă pus în practică de cadre didactice nepregătite să deruleze activități educaționale pentru acest segment de vârstă.

Studiul abordează, de asemenea, accesul copiilor la servicii de educație timpurie, în special în mediul rural. În paralel, sunt prezentate exemple de bună practică din Europa, unde educația timpurie este un pilon de bază în creșterea și educarea unui viitor adult, fiind un serviciu dezvoltat prin contribuția comunității. De exemplu, în Italia copiii sunt încurajați să descopere și să întreprindă activități singuri; Spania implică seniorii comunității în activități pentru copii, Slovenia se folosește de timpul petrecut în creșe pentru a-i învăța pe copiii minoritari sau migranți limba slovenă. În Franța s-au creat creșe particulare în apropierea locurilor de muncă, iar Finlanda a creat un program flexibil, astfel încât părinții pot apela la serviciile de creșă în weekend sau în timpul nopții, atunci când aceștia lucrează în ture.

 Studiul poate fi descărcat download pdf 3660827 1280aici


O prezentare succintă este disponibilădownload pdf 3660827 1280 aici.